יום שישי, 5 בפברואר 2016

ישראל מול הטרור??!!

שראל והטרור ?
ישראל שדה הגידול מהגדולים בעולם ל "מומחים בלוחמה בטרור " מכתיבת ספרים דרך פיתוח תאוריות ותורות לחימה. פתוח אמצעי לחימה ..כל שני וחמישי צצות כאן קבוצות מומחים .אך באופן פרדוקסלי זו אחת המדינות שנחשלות מול הטרור שוב ,שוב ושוב. למה?
אינני עוד אחד מהמומחים לטרור .אך להערכתי הכישלון טמון בקיבעון שלנו והתפיסה המעוותת של מה שלא הולך בכוך הולך ביותר כוח??וכך ראש הממשלה משתמש בזה ומכריז שבפעם הבאה המכה תהיה חזקה יותר? וכתוצאה מכך אנחנו מחפשים נוסחאות פלא ,ולתפיסתי אין נסים!!כמו ברוב הדברים הפתרונות הם מערכתיים ולרוב הם לא נמצאים בהכרח בתוך התחום הבעייתי, אלה להפך לרוב הפתרונות הם מחוץ למסגרת הנדונה.
ואם נסתכל סביבנו בעולם על סכסוכים קשים .נראה שכולם נפתרו בדרך דיפלומטית !!! ראו מלחמת ווייטנאם אמריקה הגדולה והנוראה יצאה משם בשן ועין..ישראל בלבנון ,רוסיה באפגניסטן יצאו הלומי קרב. ובכל המקרים אף אחד לא הצליח מול לחימת גרילה. ומומלץ לנו מאד לשנות נקודת מבט "הטרור" העומד מולנו גם הוא מלחמת גרילה שהתוצאה איננה שונה מהמקומות האחרים בעולם.
נדמה לי שבאותה מלחמת"טרור" נפלו יותר קרבנות מאשר במלחמות מול הצבאות הסדירים של ארצות ערב שנלחמנו נגדם בשדות הקרב ללא כל הכרעה..
הגיע הזמן להחליף את התקליט ..
ולפנות לדרך חדשה דרך חכמה
לא נמצאה נוסחה: הטרור מכה, הפתרון רחוק
31 נרצחו בגל הטרור - והניסיונות לשינוי מגמה עדיין לא צלחו. הדרג המדיני החליט לא להשיב גופות מחבלים - וחלקן הוחזרו. הוטלו כתרים - אך רובם לא מוחלטים. מה עוד יושם בשטח ומה התגלה כפארסה?
מה שלא הצליח בכוח לא יצליח ביותר כוח .!!!
עשרות לוחמים מיחידת דובדבן תגברו בלילה בין רביעי לחמישי את חבריהם באוגדת איו"ש, כוחות החטיבה המרחבית מנשה הציבו עמדות בידוק במסגרת הכתר ההרמטי על העיירה קבטייה, ובמערכת אכיפת החוק מנסים להאיץ את הליך הריסת בתי המחבלים. אלה הם הצעדים המידיים שעליהם החליט הדרג המדיני בהובלת ראש הממשלה ושר הביטחון בתגובה לפיגוע שבו נרצחה לוחמת משמר הגבול, רב-שוטר הדר כהן. עם כניסתו של גל הטרור הנוכחי לחודש החמישי נראה כי במערכת הביטחון לא מוצאים את הנוסחה לעצירת הפיגועים, שגבו את חייהם של 31 בני אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה